גפני: "שיתוף הפעולה ביני ובין ליצמן ודרעי – חסר תקדים"

    נתמוך בעיקרון של הפרדת רשויות. בג"צ חצה קו אדום כבר מזמן, מתערב בעניינים לא לו. שופטיו מנצלים את האמפתיה הציבורית שיש בהתנגדות למתווה הגז בכדי לתקוע עוד יתד. נהיה שותפים בחקיקה שתגביל את כוח בית המשפט
    ישראל פריי No Comments on גפני: "שיתוף הפעולה ביני ובין ליצמן ודרעי – חסר תקדים"

    גפני מונה בסיפוק את הישגי מושב החורף, וזועם על התערבות בג"צ בחקיקה: "הוא חצה קו אדום, נתמוך בהפרדת רשויות, אחרת בג"צ יבלע את כולנו" • על פינוי הישיבה בבית וגן: "לא יכולים לסבול מראות של ספר תורה מבוזה בחוצות ירושלים"

    נתמוך בעיקרון של הפרדת רשויות. בג"צ חצה קו אדום כבר מזמן, מתערב בעניינים לא לו. שופטיו מנצלים את האמפתיה הציבורית שיש בהתנגדות למתווה הגז בכדי לתקוע עוד יתד. נהיה שותפים בחקיקה שתגביל את כוח בית המשפט
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני סיכם הערב ב"מהדורה המרכזית" את מושב החורף בסיפוק רב, תוך שהוא מודה להשי"ת על ההישגים הכבירים. "זו מהפכה שלא הייתה בהיסטוריה, הובלנו מרתון חקיקה שהפך את החלטות הממשלה הקודמת על כנן והיטיבו עם האזרחים מכל המגזרים", אמר.

    גפני: "ההספק הוא דמיוני. טיפלנו בנושאים שונים ומגוונים הנוגעים לכלל האזרחים ולמגוון הציבורים בישראל. יש חקיקה מתמדת בועדת הכספים שמתמקדת בסיוע לחלשים. זה יכול להיות אנשים חלשים, ישובים חלשים, וגם בהגבלת שכר הבכירים שמגיע על חשבון העובדים הזוטרים. גם עם ניצולי השואה שלפני יומיים סיימנו לטפל ביוצאי הולנד ועוד יומיים יש לנו דיון בנושא החברה להשבת הנכסים שאני מאמין ומקווה שנגיע סוף סוף לפתרון גם שם".

    ומה המפתח להצלחה? עבור גפני התשובה היא חד משמעית. "מתקיים שיתוף פעולה חסר תקדים בין כל החברים, בעיקר ביני ובין אריה דרעי ויעקב ליצמן. רק היום טיפלנו יחד בתשובת המדינה לבג"צ בעניין הכותל הרפורמי. ולא רק זה. כל הזמן יש שיתוף פעולה הדוק ופורה, זאת מציאות חסרת תקדים".

    מה שפחות חסר תקדים בעיני גפני הוא ההתערבות של בג"צ בענייני חקיקה, שהעיקו והעיבו במהלך המושב האחרון על הישגי המפלגות החרדיות. גפני הודיע כי הוא יתמוך בחקיקה שתגביל את כוח הבג"צ, או במילותיו היותר מוקפדות: "עיקרון של הפרדת רשויות".

    "נתמוך בעיקרון של הפרדת רשויות. בג"צ חצה קו אדום כבר מזמן, מתערב בעניינים לא לו. שופטיו מנצלים את האמפתיה הציבורית שיש בהתנגדות למתווה הגז בכדי לתקוע עוד יתד. נהיה שותפים בחקיקה שתגביל את כוח בית המשפט. מי שענייני הדמוקרטיה יקרים לו צריך לתמוך בהגבלה, אחרת בג"צ יבלע את כולנו".

    יו"ר ועדת הכספים סיפר כיצד עזב את ישיבת ועדת הכספים שניהל היום בכנסת, ורץ עם עמיתו ח"כ מקלב למפכ"ל המשטרה, ברגע שדווח על פינוי ישיבת 'פני שמואל' בבית וגן והאלימות שהתפתחה סביבה. "ביקשנו שיפסיק את ההליך, ואכן הפסיקו. הגענו לפגישה בעיריית ירושלים עם ניר ברקת שהמתין לנו, ואמרנו להם: אנחנו לא יכולים לסבול מראות של ירושלים עם ספר תורה מפונה, עם אלימות כזאת. אני לא מאשים אף אחד, אבל בסופו של דבר הגענו להסכמה וכעת שמעתי שהיא נחתמה".

    גפני הדגיש כי פעילותו עם מקלב היא במקביל לנציגים העירוניים ולא עוקפת אותם. "לא יכולנו לעמוד מהצד, ישיבה כ"כ חשובה, מאות תלמידים, המשטרה נהגה כפי שנהגה בעקבות דרישת העירייה והעתירות לבית המשפט. מקווה שהסיכום שנאמר אכן נחתם והפרשיה הרעה הזאת מאחורינו".



    0 תגובות